Heipä hei!

Luin tänään netistä että se minun maalaama taulu Thaimaassa on herättänyt paljon kiinnostusta. Monet ovat tulleet sitä katsomaan. Se on kuulemma Pattayan kuuluisin maalaus. Seuraavaksi olen ajatellut piirtää joululahjaksi isälle jonkin hiilipiirustustyön. Harkinnut olen että Irwinin, tai presidentin. Mutta koska presidentinvaalit ovat ihan kohta tuntuu viisaammalta piirtää Irwin. Presidentti voi vaihtua kohta, Irwin ei vaihdu.
Minä en ole osannut päättää vielä kenet valitsen presidentiksi. Minulla on pieni ajatus mielessä mutta en kerro sitä vaan pidän salaisuutena.

Tänään minulle tuli mieleen että jos minulla olisi tyttöystävä ja se tulisi sanomaan minulle pitkän ajan seurustelemisen jälkeen että ei halua enää olla minun kanssa. Se sanoisi että on rakastunut sen työpaikalla johonkin toiseen miekkoseen joka harrastaa oopperalaulamista. Se tuntuisi aika kauhealta. Kun kysyisin että onko se koskaan minua rakastanutkaan niin se vastaisi että ei. Kun vielä tietäisin sen miekkosen, sillä se olisi usein puhunut siitä, työkaverina, kun se on hauska ja mukava. Alkaisin varmaankin silloin inhoamaan sitä ja ymmärtäisin että pitkään ne ovat kai jo vehkeilleet kaikkea ja olleet niin että minä en tiedä mitään. Minua suututtaisi se tyttöystävä ja toivoisin etä kaikki olisikin yhtäkkiä ollut vain leikinlaskua vaikka huonoa huumoria olisikin. Ymmärrän kuitenkin ettei ole ja minulla menisi kaikki ajatukset ihan sekaisin.
Voisin hyvin kuvitella sellaisen tilanteen.

Minulla on näissä näpäimissä jotakin vikaa. Sellaista, että vaikka painaa varmasti, niin aina ei tule kirjainta. Sen huomaa jälkeenpäin kun lukee, että usein puuttuu sieltä täältä. Aina pitäisi painaa kovaa, tai oikein lyödä. Nytkin kirjoitin lödä. Ja ytkin. Täytyy ostaa jokin herkempi näppäimistö tai heitän tämän pian seinään.

Minun pitäisi mennä tänään illalla sahaamaan avuksi lautoja yhdelle tutulle. Se rakentaa vanhasta talosta uuden. Kasaan sitten myöhemmin niistä ylijäämäpaloista itselleni koirankopin. Isällä on sellainen alle kaksivuotias koira ja tänä vuonna se aikoo olla jo pihalla talvellakin. Lupasin jo viimevuonna rakentaa.

T:Tulkku