Heipä hei

Olen sellaisella romuvarastolla ollut tarpeen mukaan silloin tällöin töissä. Apulaisena. Purkamassa,  kantamassa ja tekemässä mitä milloinkin ne miehet keksii. Se on hyvin rasittavaa työtä eikä sitä jaksa montaa päivää tehdä ainakaan viikossa. Yksikin päivä jo väsyttää niin paljon että seuraavana on hyvä olla lepoa. Tai menee kaksi mutta toisena alkaa olla jo kesken päivää aika uupunut ja keksii kaikenlaista että pääsee huilimaan ja vetämään henkeä. Jos mennään lava-autolla jonnekin, on se hyvä. Mutta matkalla yleensä raukaistuu ja kun on perillä, on vaikea nousta ylös lämpimästä hytistä ja alkaa lastaamaan tai purkamaan.
Sieltä soitettiin tänään. Huomenna olisi töitä ja lauantaina jos huvittaisi mennä, tai tulla niinkuin se sanoi. Olin ollutkin hieman äskettäin kipeä, ja silloin ei ole hyvä liikaa rasittaa itseään uurastamalla joten sanoin niin. Että ollut hieman kuumetta ja sellaista. Jonkin kerran on nyt ollut sellaista sattumaa, kun minua on kysytty sinne, olen juuri silloin sattunut olemaan kipeä. Jotenkin nyt tuntui, että minulle oltiin sellaisella tuulella, että ei vain huvita. Sanottiin että pitäisiköhän minulle laittaa putket korviin?
Sain siitä vähän käsityksen että minulle hieman vihjailtiin. Mutta tarkoitettiinko tuolla jotakin että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vai jotenkin siihen, että kun vauvoille laitetaan putkia korviin jos ne tulehtuu liian usein?

En mene sinne sahaamaankaan tänään. Menen jonakin toisena päivänä. Tänään on niin pimeää enkä halua sahata sähkövalossa vaan päivänvalossa. Sähkövalossa tulee varjoja joka paikkaan. Olen ollut rakennuksella iltahämärässä työssä eikä minua silloin oikein kiinnosta. Se ei oikein tunnu luonnolliselta siihen aikaan. Minusta työt tehdään päivällä jos on tuollaista rakennustyötä. Menen illalla yhden kaverin kanssa kaljalle koska se on minulle velkaa ja pyysi. Se tarjoaa. Huominen on sillä vapaa kun teki sen urakalla sisään tänään. Sillä on usein sellaiset mahdollisuudet ja on nopea ja kätevä tekemään. Se on sellainen.

Terveisin Tulkku