Heipä hei!

Tänään satoi lunta. En ole mennyt ulos vielä, mutta olen kyylännyt ikkunasta. Harakka oli puussa ja hämillään. Se heilui oksalla ja pyristeli niin että lumi putosi oksalta. Se katseli sitä ja näytti siltä että se leikki.

Minun täytyy kohta lähteä sinne töihin. Luultavasti erottelen kuparia. Näin unta että hain junaan töihin. Lopulta sai katsoa papereista tulokset, ja minut oli merkitty linja-autonkuljettajaksi. Olin tosi pettynyt ja toivoin että se olisi väärinkäsitys ja se oikaistaisiin. Ei se kuitenkaan ollut. Muut haettiin yksityisjunalla ja  nousivat kyytiin. Minä jäin asemalle möllöttämään. Toisessa unessa pääsin töihin. Kävelin junan vessaan ja minulla oli repussa radio joka välillä päästi jonkin äänen. Unohdin laittaa oven kiinni ja joku tulikin minun perässä. Säikähdin ja huusin jonkin sanan jonka keksin itse enkä muista sitä enää. Se oli kuitenkin järjetön ja huusin sen kolme kertaa. Ja ääneen unissani sängyssä että heräsin siihen. Viimeiseen kertaan. Luulen että se kuului naapuriin asti. Vimpelvao tai sinnepäin se oli.

Eilen tuli postia jossa sanottiin että kuukausimaksu minun asunnossa nousee noin neljätoista euroa. Se on aika paljon rahaa kun menee ihan hukkaan. Johtuu kai siitä kun energiamaksut ovat nousseet. Sellaista ne puhuivat pihalla jo kesällä kun arvailivat tätä. Roskat pitäisi laittaa erikseen jos on mätäneviä tai nekin voi nousta. Mutta kun laitan eri pussiin niin tulee herkästi niitä pikkukärpäsiä. Ja kerralla aina kauhea parvi.

Täytyy nyt lähteä sinne töihin. Ei minulla oikein tänään mitään ihmeellistä kerrottavaa ollut. Eikä varmaan töissäkään mitään ole. Kuorin vain sitä kuparia tai erotan. Usein olen tekemässä yksin.

Terveisin Tulkku