Heipä hei.

Toisilla ihmisillä on hienoja taloja ja toisilla uima-allas esimerkiksi sekä moottoripyörä ja upea auto kuten uusi Volvo, Mersu tai Camaro. Ihmettelen kuinka toisilla on rahaa niihin kun olen itse laskenut että jos menisin töihin joista saa tavallista palkkaa, ei minulla olisi varaa ostaa oikein mitään kallista. Monet ovat kuitenkin tavallisessa työssä kuten vaikka linja-autonkuljettajana tai lastenhoitajana mutta silti ne asuvat ja omistavat kaikkea.

Minulle ei ole kuitenkaan kamalan tärkeää että on hieno asunto. Tykkään taloista mutta voisin asua muuallakin jos se olisi esimerkiksi ilmaista. Olen joskus ajatellut huvikseni että voisin asua alikulkutunnelissakin jos jotkut miehet laittaisivat päät umpeen ja tekisivät minulle oven. Se tila sisustettaisiin ja sinne asennettaisiin lämmitys. Katossa voisi olla ikkuna josta tulisi valoa. Ei koko katon kokoinen. Siinä olisi ympärillä aita ettei ihmiset kurkkisi sisälle siitä. Sama olisi missä asunto olisi kunhan siellä viihtyisi itse. Jostain syystä olen mieltynyt siihen että asuisin maan alla. Joskus usein nukkumaanmennessä kuvittelen että minulla olisi maahan kaivettu suuri kuoppa jonne tekisin asunnon. Teen mielikuvitusviemäreitä ettei vesi tule lattialle. Katolla voisi olla sadevesisuppilo joka keräisi säiliöön sadevettä minun tarpeiksi. Sellaisia minun mielessä on välillä. Olen sitä mieltä että jos ei tarvittaisi mitään lupia ja tarkastuksia rakentamiseen, mielelläni rakentaisin oman talon ja asuisin siinä paremmin kuin nykyisessä. Voisin rakentaa perinteisemmänkin silloin. Nykymääräyksien vallitessa en osaisi rakentaa edes puuvajaa tai pikkusaunaa niin että se saisi jäädä pystyyn. Rakennustarkastaja löytäisi heti pykäliä miksi se ei ole oikea.

Olen sellainen majanrakennustyyppi. Pienenä tein aina majoja kesällä ja talvella lumilinnoja. Nyt lopetan kun pitää mennä nukkumaan. Hei taas.

T:Tulkku